Raamatukogust saab abi COVID digitõendi loomisel ja printimisel

Alates 9. augustist kehtivad nii sise- kui välitingimustes toimuvatele sündmustele piirangud, mille tõttu võidakse osalejatelt küsida tõendit, kas nad on COVID-19 vastu vaktsineeritud, selle läbi põdenud või end hiljuti testinud ning terved. COVID digitõend on võimalik luua patsiendiportaalis digilugu.ee ning see kas endale nutiseadmesse laadida või välja printida. Kõik, kel puuduvad selle toimingu jaoks vajalikud seadmed või internetiühendus või kes vajavad abi ja juhendamist, on teretulnud pöörduma raamatukokku.

Raamatukoguhoidjad aitavad soovijaid vajadusel nii patsiendiportaali kasutamisel kui ka digitõendi allalaadimisel ja printimisel. Kaasa on vaja võtta ID-kaart koos kehtivate PIN-koodidega, samuti saab end autentida mobiil-ID või Smart ID abil. Digitõendi mustvalgelt printimine on tasuta.

Mida teha, kui ID-kaardi PIN-koodid on aegunud või ununenud?

  • ID-kaardi PIN-koode uuendab Politsei- ja Piirivalveamet.
  • Ilma PIN-koodide uuendamiseta saab COVID-19 digitõendit luua Tervise ja Heaolu Infosüsteemide Keskuse (TEHIK) kontoris (Uus-Tatari 25). Tõendi loomiseks võetakse avaldusi vastu teisipäeviti ja neljapäeviti kell 9-15. Peale avalduse vastuvõtmist saadetakse tõend kolme tööpäeva jooksul taotleja e-posti aadressile. Kui e-posti aadressi ei ole, on võimalik väljatrükitud sertifikaadile ise järgi minna. TEHIKust saab lisainfot küsida telefonil 794 3943.

COVID digitõendi loomise info leiab: https://www.terviseamet.ee/et/koroonaviirus/covid-digitoend
EL COVID tõendite loomise juhend: https://www.tehik.ee/el-covid-toendite-loomise-juhend

 

03.08.2021